Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Σπόιλερς]- Επεισόδιο 1ο - The Wars to Come
#1
Συζήτηση για το πρώτο επεισόδιο της πέμπτης σεζόν - The Wars to Come . Για όσους έχουν διαβάσει τα βιβλία και θέλουν να το συζητήσουν σε σχέση με αυτά χωρίς να φοβούνται τα spoilers.

                        Περίληψη πρώτου επεισοδίου

Το επεισόδιο ξεκινά με την Σέρσεϊ και την φίλη της την Μελάρα όταν ήταν δώδεκα χρονών. Πηγαίνουν σε μια μάγισσα μέσα στο δάσος για να μάθει η Σέρσεϊ το μέλλον της. Όταν βρίσκουν την μάγισσα, αφού η Σέρσεϊ την αφήνει να γευτεί το αίμα της, την ρωτάει αν θα παντρευτεί τον πρίγκιπα με τον οποίο είναι λογοδοσμένη (εννοείται ο Ραίγκαρ Ταργκάρυεν εδώ αν και στα βιβλία δεν είχαν ποτέ λογοδοθεί). Η μάγισσα της απαντάει ότι δεν θα παντρευτεί τον πρίγκιπα, αλλά τον βασιλιά. Ότι θα γίνει βασίλισσα μέχρι που θα έρθει μία άλλη νεότερη και ομορφότερη, θα της πάρει τη θέση και ό, τι πιο πολύτιμο έχει. Ο βασιλιάς θα κάνει είκοσι παιδιά, εκείνη τρία. Τα παιδιά της θα έχουν χρυσά στέμματα και χρυσά σάβανα. Η μικρή Σέρσεϊ μοιάζει εξοργισμένη.

Η σκηνή αλλάζει και βλέπουμε την Σέρσεϊ μέσα σε μια άμαξα, να βγαίνει από τη ρέμβη της προβληματισμένη. Πηγαίνει στο σεπτ όπου βρίσκεται το νεκρό σώμα του πατέρα της και δίπλα ο αδερφός της ο Τζέιμι. Εκείνος της τονίζει ότι πρέπει να είναι ενωμένοι απέναντι σ’ αυτούς που θα προσπαθήσουν να τους χωρίσουν για να τους πάρουν ό, τι έφτιαξε ο πατέρας τους. Η Σέρσεϊ όμως επιμένει ότι ο εχθρός τους είναι ο Τύριον και τον ρωτάει αν αυτός τον απελευθέρωσε. Ο Τζέιμι επιβεβαιώνει την πράξη του με την σιωπή του και έτσι εκείνη τον θεωρεί υπεύθυνο για το θάνατο του Τάιγουιν.

Στην τρίτη σκηνή έχουμε τον Τύριον να βγαίνει από το κασόνι μέσα στο οποίο πέρασε όλο το ταξίδι του από το Γουέστερος. Βρίσκεται μαζί με τον Βάρυς στο Πέντος, στην έπαυλη του Ιλλύριο Μοπάτις και εκεί ο Βάρυς εξηγεί τους λόγους που υποστηρίζει τους Ταργκάρυεν. «Συναντηθήκαμε με τον Ιλλύριο πριν πολλά χρόνια μέσω κοινών φίλων που είδαν πόσο καταστροφικός ήταν ο Ρόμπερτ Μπαράθηον. Προσπαθήσαμε να κάνουμε το καλύτερο για το βασίλειο υποστηρίζοντας την παλινόρθωση των Ταργκάρυεν. Και τότε ξεκίνησε μια αλυσίδα λαθών που μας οδήγησε και τους δύο εδώ. Τα πράγματα έγιναν χειρότερα, όχι καλύτερα. Το Γουέστερος πρέπει να προστατευτεί από τον εαυτό του… επειδή μιλάμε για το μέλλον της χώρας μας.»

Τέταρτη σκηνή και έχουμε ένα εντυπωσιακότατο πλάνο όπου οι άσπιλοι γκρεμίζουν το χρυσό άγαλμα της Άρπυιας από την κορυφή μιας πυραμίδας. Μετά από αυτό ακολουθεί ένα συγκινητικό περιστατικό παρμένο κατευθείαν από τα βιβλία όπου ένας από τους άσπιλους πηγαίνει σε ένα πορνείο όπου πληρώνει μία πόρνη απλά για να τον αγκαλιάσει και να του τραγουδήσει. Εκεί ένας άντρας με χρυσή μάσκα του κόβει το λαιμό.

Στην πέμπτη σκηνή τα νέα για τη δολοφονία του άσπιλου από τους Γιους της Άρπυιας φτάνουν στην Ντάνυ. Εκείνη αποφασίζει να τον θάψει με όλες τις τιμές δημοσίως στον Ναό της Χάρης, πράγμα που κατά τον πρώην δούλο, Μόσσαντορ, θα εξαγριώσει τους Αφέντες.

Στην επόμενη σκηνή βλέπουμε την Μίσσαντεϊ να βρίσκει τον Γκριζοσκώληκα και να τον ρωτάει για ποιο λόγο μπορεί να πηγαίνουν οι άσπιλοι στα πορνεία. Εκείνος της απαντάει πως δεν γνωρίζει.

Έβδομη σκηνή στην αυλή του Τείχους. Ο Τζον εκπαιδεύει στην ξιφασκία τον Όλλυ, τον μικρό που σκότωσε την Ύγκριτ. Παραδίπλα βρίσκονται ο Σαμ και η Γκίλλυ και μπροστά τους περνούν ο Άλισερ Θορν με τον Γιάνος Σλυντ. Ο Θορν σχολιάζει πως οι άντρες της Νυχτερινής Φρουράς δεν είναι στρατιώτες αλλά λαθροθήρες και κλέφτες και κοιτάει την Γκίλλυ επίμονα. Εκείνη λέει στον Σαμ ότι ο Θορν την μισεί. Ο Σαμ σ’ αυτή τη σκηνή μας ενημερώνει ότι πρόκειται να γίνουν εκλογές στο Τείχος για να αναδειχτεί Άρχοντας Διοικητής της Νυχτερινής Φρουράς κι ότι θα είναι υποψήφιοι ο Άλισερ Θορν και ο Ντένις Μάλλιστερ που θεωρείται καλός άνθρωπος. Η Γκίλλυ φοβάται ότι θα τη διώξουν από το Τείχος κι ο Σαμ της υπόσχεται ότι θα την ακολουθήσει όπου κι αν πάει. Εκείνη όμως του απαντά ότι αν φύγει, θα τον εκτελέσουν ως λιποτάκτη.
Τότε, εμφανίζεται η Μελισάντρα η οποία λέει στον Τζον ότι τον ζητάει ο Στάννις.

Όγδοη σκηνή: η Μελισάντρα και ο Τζον μέσα στον ανελκυστήρα που τους ανεβάζει στην κορυφή του Τείχους. Εκείνος τη ρωτάει γιατί δεν κρυώνει κι εκείνη απαντά ότι έχει πάντα τις φωτιές του Κυρίου μέσα της και παίρνει το χέρι του και το ακουμπά στο μάγουλό της για να του δείξει πόσο ζεστό είναι. Έπειτα, τον ρώτάει αν είναι παρθένος. Στην αρνητική του απάντηση, εκείνη λέει «ωραία».

Στην ένατη σκηνή βρισκόμαστε στην κορυφή του Τείχους όπου ο Τζον και η Μελισάντρα συναντούν τον Στάννις και τον Ντέιβος. Ο Τζον γονατίζει μπροστά στον Στάννις καθώς η μάγισσα τον συστήνει ως ο Μπάσταρδος του Γουίντερφελ (νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται αυτό το όνομα του Τζον στη σειρά, αν δεν κάνω λάθος). Έπειτα, ο Στάννις ζητάει από τον Τζον να πείσει τον Μανς Ράιντερ να του παραχωρήσει τους Άγριούς του για να πάρει πίσω το Γουίντερφελ από τον Μπόλτον που σκότωσε τον Ρομπ Σταρκ. Ως αντάλλαγμα οι Άγριοι θα λάβουν αμνηστία και εδάφη για να κατοικήσουν. Ο Μανς πρέπει να κλίνει το γόνυ και να ορκιστεί υποταγή σ’ αυτόν. Αν δεν το κάνει, θα καεί ζωντανός. Ο Τζον έχει διωρία να πείσει τον Μανς μέχρι να πέσει η νύχτα.

Στην δέκατη σκηνή πηγαίνουμε στην Κοιλάδα όπου η Σάνσα, ο Μικροδάχτυλος και ο Άρχοντας Ρόυς παρακολουθούν τον Ρόμπιν Άρρυν να εξασκείται στην ξιφομαχία και σχολιάζουν πόσο οικτρός είναι σ’ αυτήν. Ο Πήταϊρ όμως τονίζει ότι ο Ρόμπιν έχει το χάρισμα του σπουδαίου ονόματος και ότι μερικές φορές αυτό είναι αρκετό. Κατά τη διάρκεια της κουβέντας τους ο Μικροδάχτυλος λαμβάνει ένα μήνυμα, το περιεχόμενο του οποίου δεν μας αποκαλύπτεται.
Στην επόμενη σκηνή βρίσκουμε την Μπριέν να ακονίζει το σπαθί της και τον Πόντρικ να ετοιμάζει τον καταυλισμό τους. Εκείνη του λέει ότι μιας και πλέον βρίσκεται ασφαλής πολύ μακριά από το Κινγκς Λάντινγκ, μπορεί να φύγει. Αφού εκείνη δεν είναι ιππότης, άρα και ο Πόντρικ δεν είναι ακόλουθος. Από τα λόγια της και τη στάση της συμπεραίνουμε ότι η Μπριέν τείνει να εγκαταλείψει την αποστολή να βρει την Σάνσα.

Η κάμερα τότε γυρίζει και βλέπουμε την άμαξα ενός άρχοντα να περνάει από το δρόμο εκεί κοντά τους μαζί με την στρατιωτική του συνοδεία. Μέσα στην άμαξα βρίσκονται ο Μικροδάχτυλος και η Σάνσα όπου μαθαίνουμε ότι εκείνος είπε ψέματα στον Ρόυς πως κατευθύνεται στα Δάχτυλα κι ότι στην πραγματικότητα πηγαίνουν σε μια χώρα τόσο μακρινή όπου ούτε η Σέρσεϊ Λάννιστερ δεν θα μπορούσε να βλάψει την Σάνσα.

Στην δωδέκατη σκηνή μεταφερόμαστε στο Κινγκς Λάντινγκ και στο Κόκκινο Φρούριο όπου ο Λόρας εκφράζει τα συλλυπητήριά του στη Σέρσεϊ η οποία μοιάζει να βαριέται θανάσιμα. Τον αφήνει σε λίγο για να βρεθεί μπροστά στον ξάδερφό της τον Λάνσελ που είναι ξυπόλυτος και ντυμένος μ’ ένα τρίχινο ράσο. Δέχεται τα συλλυπητήριά του αλλά τους διακόπτει ο Κήβαν, ο πατέρας του και αδερφός του Τάιγουιν, ο οποίος την ενημερώνει ότι ο γιος του ανήκει σε ένα θρησκευτικό τάγμα που ονομάζεται Σπουργίτια και αποτελείται από φανατικούς θρησκόληπτους, οι οποίοι δεν θα είχαν φτάσει ποτέ στο Κινγκς Λάντινγκ ενόσω ήταν ζωντανός ο Τάιγουιν.

Στην επόμενη σκηνή ο Λάνσελ πλησιάζει την Σέρσεϊ που βρίσκεται μόνη της και πίνει. Της ζητάει να τον συγχωρήσει επειδή την οδήγησε στην αμαρτία, επειδή την έβαλε σε πειρασμό να υποκύψει στις αφύσικες σχέσεις τους. Τον αποπαίρνει δείχνοντας να διασκεδάζει με τα λόγια του. Ο Λάνσελ στη συνέχεια της  ζητάει συγγνώμη για τον βασιλιά, για το κυνήγι του κάπρου, για το κρασί του. Η Σέρσεϊ υποκρίνεται ότι δεν καταλαβαίνει για ποιο πράγμα της μιλάει.

Δέκατη τρίτη σκηνή και βρισκόμαστε στην κρεβατοκάμαρα του Λόρας όπου ερωτοτροπεί με τον Όλυβαρ. Εκείνη τη στιγμή μπαίνει η Μάργκαιρυ για να τον ειδοποιήσει ότι άργησαν για το δείπνο τους με το βασιλιά. Όταν διώχνει τον Όλυβαρ, κάνει παρατήρηση στον αδερφό της επειδή δεν είναι καθόλου διακριτικός με τις ερωτικές του επιλογές. Ο Λόρας της απαντά ότι δεν χρειάζεται να είναι διακριτικός μιας και γνωρίζουν οι πάντες γι’ αυτόν.

Έπειτα, μεταφερόμαστε και πάλι στην έπαυλη του Ιλλύριο όπου ο Τύριον και ο Βάρυς είναι και πάλι μόνοι και συζητούν. Ο ευνούχος λέει στον Τύριον ότι τον απελευθέρωσε επειδή πιστεύει ότι οι ταλαντούχοι άνθρωποι έχουν έναν ρόλο να διαδραματίσουν στον πόλεμο που πρόκειται να ξεσπάσει. Θεωρεί ότι ο νάνος έχει το πολιτικό ένστικτο του πατέρα του μαζί όμως και συμπόνια. Όσο για την επιλογή της Ντάνυ, τονίζει ότι το βασίλειο χρειάζεται κάποιον πιο δυνατό από τον Τόμμεν αλλά πιο μετριοπαθή από τον Στάννις. Έναν μονάρχη που μπορεί να τρομοκρατήσει τους μεγάλους άρχοντες  και να εμπνεύσει τον απλό λαό. Έναν ηγέτη με εκατομμύρια οπαδούς, με ισχυρό στρατό και το σωστό οικογενειακό όνομα. Τέλος, τον πείθει να ταξιδέψει μαζί του στο Μηρήν για να συναντήσει την Νταινέρυς Ταργκάρυεν.

Στην επόμενη σκηνή ο Νταάριο και ο Χίζνταρ ζο Λόρακ περπατούν σ' έναν δρόμο του Μηρήν συζητώντας για τις περιπολίες που κάνουν οι άσπιλοι μετά τη δολοφονία ενός από αυτούς από τους Γιους της Άρπυιας. Αμέσως μετά μεταφερόμαστε στην Αίθουσα του Θρόνου όπου έχουν καταλήξει για να πληροφορήσει ο Χίζνταρ την Ντάνυ ότι στο Γιουνκάι τα πράγματα στέφονται με επιτυχία καθώς οι Σοφοί Αφέντες συμφώνησαν να εκχωρήσουν τις εξουσίες τους σε ένα συμβούλιο γερόντων που αποτελείται τόσο από απελεύθερους όσο και από πρώην ιδιοκτήτες δούλων. Ζητούν όμως να ξανανοίξουν οι αρένες μονομαχιών ως ένδειξη σεβασμού στις παραδόσεις τους. Η Ντάνυ αρνείται κατηγορηματικά.

Στην δέκατη έβδομη σκηνή βρίσκουμε την Ντάνυ και τον Νταάριο σε προσωπική στιγμή τους. Ο Νταάριο εκφράζει την άποψη ότι πρέπει να ανοίξουν οι αρένες και αφηγείται πώς κάποτε ήταν κι ο ίδιος δούλος που μαχόταν σε αρένες κι επειδή ήταν καλός μονομάχος κι έγινε διάσημος, κέρδισε την ελευθερία του και έφτασε εκεί που έφτασε. Καταλήγει να συμβουλέψει την Νταινέρυς να επιδείξει την δύναμή της γιατί μια δρακοβασίλισσα χωρίς δράκους δεν είναι βασίλισσα.

Αμέσως μετά παρακολουθούμε την Ντάνυ να κατεβαίνει στον Λάκκο των δράκων όπου διαπιστώνει ότι οι δράκοι της έχουν αγριέψει πολύ καθώς σχεδόν δέχεται επίθεση από αυτούς.

Από το Έσσος πηγαίνουμε στο Τείχος όπου ο Τζον συναντάει τον Μανς στην φυλακή του και του μεταφέρει το αίτημα του Στάννις όπως και την μοίρα που τον περιμένει αν αρνηθεί. Προσπαθεί να τον πείσει να δεχτεί, μα δεν τα καταφέρνει.

Στην τελευταία σκηνή του επεισοδίου ο Μανς κατευθύνεται προς την πυρά συνοδεία δύο στρατιωτών. Γύρω από την πυρά είναι μαζεμένοι άντρες του Στάννις, άντρες της Νυχτερινής Φρουράς, Άγριοι και όλοι οι γνωστοί μας στο Τείχος. Ο Μανς μοιάζει φοβισμένος μα όταν ο Στάννις του λέει να υποταχτεί σ’ αυτόν και να ζήσει, εκείνος του εύχεται απλά καλή τύχη στους πολέμους του. Έτσι, δένεται στην πυρά. Καθώς οι φλόγες αρχίζουν να τον τυλίγουν, ο Τζον δεν ανέχεται άλλο το θέαμα και αποχωρεί. Λίγο αργότερα ο Μανς Ράιντερ αρχίζει να φωνάζει από τους πόνους μέχρι που ένα βέλος τον αποτελειώνει. Όλοι στρέφονται πίσω τους και η κάμερα γυρίζει δείχνοντάς μας  τον Τζον πάνω σ’ έναν πύργο μ’ ένα τόξο στο χέρι.

_____
Πρόκειται πραγματικά για ένα επεισόδιο με πάρα πολλές σκηνές και παρουσία σε όλα σχεδόν τα μέρη όπου υπάρχει ενδιαφέρον. Και είναι λογικό, καθώς είναι το πρώτο επεισόδιο του κύκλου, το οποίο προσπαθεί να ενώσει με τα προηγούμενα, να δείξει στους τηλεθεατές πού βρίσκονται οι ήρωές μας σήμερα και να προετοιμάσει το σκηνικό για τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν.

Ο λόγος σ' εσάς τώρα. Πώς σας φάνηκε το επεισόδιο; Θεωρείτε ότι πέτυχε τους σκοπούς του; Τι γνώμη έχετε για τις αλλαγές από τα βιβλία που υπάρχουν ή διαφάνηκαν ότι θα υπάρξουν;
[Image: tumblr_o93djqxP231rg4myfo1_500.gif]
Reply


Messages In This Thread
[Σπόιλερς]- Επεισόδιο 1ο - The Wars to Come - by nirne - 13-04-2015, 08:56 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)