20-05-2015, 08:37 AM
Αν κάτι μ άρεσε από το 6ο επεισόδιο αυτό ήταν η πλοκή στο Γουίντερφελλ. Από σκηνοθετικής απόψεως ήταν προφανές ότι ήταν και η βασική εξέλιξη του επεισοδίου και ότι οι υπόλοιπες ιστορίες υπήρχαν μόνο και μόνο για να γεμίσουν τα λεπτά του επεισοδίου.
Το κομμάτι του Ντορν είναι το λιγότερο αστείο. Από το νεαρό ζευγάρι που βιάζεται να παντρευτεί, στην ευκολία με την οποία προσέγγισαν την Μυρσέλλα ο Τζέιμι και ο Μπρον ως το γελοίο και ανοργάνωτο σχέδιο απαγωγής της Μυρσέλλας από κάποιους “ζογκλέρ” (?)
Η Άρυα χρίζεται ξαφνικά έτοιμη να περάσει στο επόμενο στάδιο εκπαίδευσης επειδή είπε μια ιστορία σε ένα ετοιμοθάνατο κοριτσάκι, ενώ δεν έχει στο ελάχιστο αποκοπεί από τον προηγούμενο εαυτό της.
Η πλοκή στο Κινγκς Λάντινγκ είναι για να είναι. Ξαφνικά ξυπόλητοι, πρώην επαίτες παίρνουν τσουγκράνες και καταλύουν τον στρατό των Λάννιστερ και Ταϊρέλ που βρίσκεται στην πρωτεύουσα, συλλαμβάνοντας όποιον θέλουν. Ο Λόρας και η Μάργκαιρυ συλλαμβάνονται με μια γελοία κατηγορία και ο Μικροδάχτυλος επειδή “πρέπει” να είναι απών στον γάμο της Σάνσα, πάει στο Κινγκς Λάντινγκ εντελώς χωρίς λόγο.
Αντίθετα, το κομμάτι της Σάνσα στο Γουίντερφελ είναι γεμάτο ένταση και αγωνία, εύστοχη σκηνοθεσία και πολύ καλό παίξιμο από το τρίο των βασικών ηθοποιών (Σάνσα, Θήον και Ράμσεϊ).
Προσωπικά δεν με ενόχλησε η σκηνή του βιασμού, όχι περισσότερο τουλάχιστον απ΄όσο με ενόχλησε ο βιασμός μέχρι θανάτου της πόρνης από την Ρος υπό την καθοδήγηση του Τζόφρυ. Τουλάχιστον δόθηκε με όσο τον δυνατό περισσότερη ευαισθησία ήταν δυνατόν να δοθεί, κεντράροντας στον Θήον, ο οποίος κατάφερε να μεταφέρει τη φρίκη μόνο με τη σύσπαση των μυών του προσώπου του. Φοβερή σκηνή για εμένα!
Από εκεί και πέρα δε νομίζω ότι ήταν μια σκηνή καθαρά για να δούμε ωμή βία και σεξ, όπως τόσες άλλες που μας έχουν “χαρίσει” οι σκηνοθέτες της σειράς. Πραγματικά πιστεύω ότι έπρεπε να δοθεί, εφόσον επέλεξαν να αντικαταστήσουν τη Τζέυν Πουλ με τη Σάνσα. Τώρα αν αυτό έπρεπε ή δεν έπρεπε να γίνει, δεν νομίζω ότι μπορεί να απαντηθεί. Εφόσον όμως έγινε, έπρεπε να δοθεί όπως ακριβώς δόθηκε. Όλες οι προηγούμενες δοκιμασίες έχτισαν το νέο χαρακτήρα της Σάνσα, οχύρωσαν την προσωπικότητά της και αυτή η νέα δοκιμασία ήρθε για να αποδείξει ακριβώς αυτό που πέτυχε. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω εγώ. Αν τα επόμενα επεισόδια δείξουν μια Σάνσα, που κάθεται σα χτυπημένο σκυλί και γλείφει τις πληγές του, ναι τότε θα παραδεχτώ πως έκρινα λάθος τη σκηνή. Αλλά αν δείξουν μια Σάνσα δυνατή, που αντέχει το καθημερινό μαρτύριο του Ράμσεϊ γιατί πλέον έχει ένα σχέδιο, ένα σκοπό, τότε θα έχω κρίνει σωστά πιστεύω.
Το κομμάτι του Ντορν είναι το λιγότερο αστείο. Από το νεαρό ζευγάρι που βιάζεται να παντρευτεί, στην ευκολία με την οποία προσέγγισαν την Μυρσέλλα ο Τζέιμι και ο Μπρον ως το γελοίο και ανοργάνωτο σχέδιο απαγωγής της Μυρσέλλας από κάποιους “ζογκλέρ” (?)
Η Άρυα χρίζεται ξαφνικά έτοιμη να περάσει στο επόμενο στάδιο εκπαίδευσης επειδή είπε μια ιστορία σε ένα ετοιμοθάνατο κοριτσάκι, ενώ δεν έχει στο ελάχιστο αποκοπεί από τον προηγούμενο εαυτό της.
Η πλοκή στο Κινγκς Λάντινγκ είναι για να είναι. Ξαφνικά ξυπόλητοι, πρώην επαίτες παίρνουν τσουγκράνες και καταλύουν τον στρατό των Λάννιστερ και Ταϊρέλ που βρίσκεται στην πρωτεύουσα, συλλαμβάνοντας όποιον θέλουν. Ο Λόρας και η Μάργκαιρυ συλλαμβάνονται με μια γελοία κατηγορία και ο Μικροδάχτυλος επειδή “πρέπει” να είναι απών στον γάμο της Σάνσα, πάει στο Κινγκς Λάντινγκ εντελώς χωρίς λόγο.
Αντίθετα, το κομμάτι της Σάνσα στο Γουίντερφελ είναι γεμάτο ένταση και αγωνία, εύστοχη σκηνοθεσία και πολύ καλό παίξιμο από το τρίο των βασικών ηθοποιών (Σάνσα, Θήον και Ράμσεϊ).
Προσωπικά δεν με ενόχλησε η σκηνή του βιασμού, όχι περισσότερο τουλάχιστον απ΄όσο με ενόχλησε ο βιασμός μέχρι θανάτου της πόρνης από την Ρος υπό την καθοδήγηση του Τζόφρυ. Τουλάχιστον δόθηκε με όσο τον δυνατό περισσότερη ευαισθησία ήταν δυνατόν να δοθεί, κεντράροντας στον Θήον, ο οποίος κατάφερε να μεταφέρει τη φρίκη μόνο με τη σύσπαση των μυών του προσώπου του. Φοβερή σκηνή για εμένα!
Από εκεί και πέρα δε νομίζω ότι ήταν μια σκηνή καθαρά για να δούμε ωμή βία και σεξ, όπως τόσες άλλες που μας έχουν “χαρίσει” οι σκηνοθέτες της σειράς. Πραγματικά πιστεύω ότι έπρεπε να δοθεί, εφόσον επέλεξαν να αντικαταστήσουν τη Τζέυν Πουλ με τη Σάνσα. Τώρα αν αυτό έπρεπε ή δεν έπρεπε να γίνει, δεν νομίζω ότι μπορεί να απαντηθεί. Εφόσον όμως έγινε, έπρεπε να δοθεί όπως ακριβώς δόθηκε. Όλες οι προηγούμενες δοκιμασίες έχτισαν το νέο χαρακτήρα της Σάνσα, οχύρωσαν την προσωπικότητά της και αυτή η νέα δοκιμασία ήρθε για να αποδείξει ακριβώς αυτό που πέτυχε. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω εγώ. Αν τα επόμενα επεισόδια δείξουν μια Σάνσα, που κάθεται σα χτυπημένο σκυλί και γλείφει τις πληγές του, ναι τότε θα παραδεχτώ πως έκρινα λάθος τη σκηνή. Αλλά αν δείξουν μια Σάνσα δυνατή, που αντέχει το καθημερινό μαρτύριο του Ράμσεϊ γιατί πλέον έχει ένα σχέδιο, ένα σκοπό, τότε θα έχω κρίνει σωστά πιστεύω.
I will hear you say it! She was Elia of Dorne.