30-07-2015, 07:49 PM
Οκ, σε ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνιση [member=3005]summer[/member]. Τώρα νομίζω καταλαβαίνω τι εννοείς.
Πάντως, δεν είναι ανάγκη να βασιζόμαστε πάντοτε στις επεμβάσεις του Μάρτιν για να ασκήσουμε κριτική στη σειρά. Ο καθένας έχει το δικό του μυαλό για να σκέφτεται και τις δικές του απόψεις. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση (για τον χειρισμό του Στάννις δηλαδή) μπορούμε πολύ εύκολα (είναι τόσο οφθαλμοφανές αν συγκρίνουμε βιβλία και σειρά) να καταλήξουμε και μόνοι μας στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα σε σειρά και βιβλία. Και δεν είναι μια-δυο σκηνές (όπως η θυσία της Σιρήν από τον ίδιο), είναι ο γενικότερος χειρισμός του από τη σειρά. Μέχρι και φανατικό του Ρ’ Λορ τον έκαναν τον άνθρωπο.
Σχετικά με το επιχείρημά, αν και καταλαβαίνω τι θέλεις πεις, νομίζω πώς έχει ορισμένες αδυναμίες που είναι πιθανό να μας οδηγήσουν σε λανθασμένο συμπέρασμα.
Πχ.
1.Δεν ξέρουμε αν είναι πράγματι ευχαριστημένοι αυτοί που αναφέρεις ότι είναι ευχαριστημένοι. Έχουμε κάποιο στοιχείο που μας δείχνει ότι είναι ευχαριστημένοι στα σίγουρα;
2.Ακόμα και αν είναι ευχαριστημένοι (το οποίο είναι πιθανό) δεν γνωρίζουμε τον λόγο που είναι ευχαριστημένοι. Πχ. Μπορεί να είναι ευχαριστημένοι επειδή το μόνο που θέλουν είναι να βγάλουν όσο περισσότερα χρήματα μπορούν χωρίς να τους νοιάζει καθόλου το πώς δείξουν ορισμένους χαρακτήρες (το παράδειγμα είναι τυχαίο, αυτό που θέλω να δείξω είναι ότι το γεγονός ότι μπορεί να είναι ευχαριστημένοι μπορεί να μην έχει καμία απολύτως σχέση με το πώς απεικονίζουν συγκεκριμένους χαρακτήρες)
Quote:Επισημαίνω τον Στάνις γιατί τον θεωρώ χαρακτηριστικό παράδειγμα αδικίας (αν αυτή υπάρχει), το οποίο αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να κρίνω αν όντως υφίσταται αλλά…
Όσον αφορά τον Στάνις δεν μιλάμε απλώς για μία αδικία αλλά για μία ουσιαστική αποδόμηση του χαρακτήρα του μέσω μίας εξέλιξης που δεν υπάρχει στα βιβλία (ακόμα τουλάχιστον) ή και να υπάρξει αποκλείεται να είναι με τον ίδιο τρόπο άρα ούτως ή άλλως θα έχει αλλάξει το περιεχόμενο της.
Άρα ρωτάω ποια η γνώμη του συγγραφέα για την συγκεκριμένη περίπτωση;
Γιατί αν ο ίδιος αισθάνεται πως η σειρά δεν αλλοιώνει τον ήρωα του, παρόλο που αλλάζει η αφήγηση των γεγονότων, άρα μικρές σεναριακές τροποποιήσεις στους χρόνους ή στην αλληλουχία δεν συνιστούν αλλαγές ουσίας για τους χαρακτήρες κατά τον ίδιο τον συγγραφέα, πως θα επικαλεστώ εγώ σαν fan πως αυτό συμβαίνει είτε στον Στάνις ή ακόμα και σε άλλους χαρακτήρες, όταν ο ίδιος ο συγγραφέας που γνωρίζει καλύτερα τα πλαίσια των ηρώων του, δεν ανησυχεί για αυτό;
Πάντως, δεν είναι ανάγκη να βασιζόμαστε πάντοτε στις επεμβάσεις του Μάρτιν για να ασκήσουμε κριτική στη σειρά. Ο καθένας έχει το δικό του μυαλό για να σκέφτεται και τις δικές του απόψεις. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση (για τον χειρισμό του Στάννις δηλαδή) μπορούμε πολύ εύκολα (είναι τόσο οφθαλμοφανές αν συγκρίνουμε βιβλία και σειρά) να καταλήξουμε και μόνοι μας στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα σε σειρά και βιβλία. Και δεν είναι μια-δυο σκηνές (όπως η θυσία της Σιρήν από τον ίδιο), είναι ο γενικότερος χειρισμός του από τη σειρά. Μέχρι και φανατικό του Ρ’ Λορ τον έκαναν τον άνθρωπο.
Quote:Αυτό εννοώ αλλά με μία διαφορά και θέλω να την επισημάνω για να μην υπάρχει περιθώρια παρεξήγησης…
Διαφορές και αποκλίσεις και κριτική και συγκρίσεις θα υπάρξουν από όλους. Αυτό μπορεί να είναι και ένας από τους στόχους της γραμμής marketing του συγγραφέα αλλά και των παραγωγών. Αλλά όχι σε σημείο που να επιφέρουν ουσιώδεις διαφορές που καταλήγουν σε αδικία. Σε ρεαλιστική αδικία. Η περίπτωση του Στάνις παραπάνω είναι ενδεικτική.
Σχετικά με το επιχείρημά, αν και καταλαβαίνω τι θέλεις πεις, νομίζω πώς έχει ορισμένες αδυναμίες που είναι πιθανό να μας οδηγήσουν σε λανθασμένο συμπέρασμα.
Πχ.
1.Δεν ξέρουμε αν είναι πράγματι ευχαριστημένοι αυτοί που αναφέρεις ότι είναι ευχαριστημένοι. Έχουμε κάποιο στοιχείο που μας δείχνει ότι είναι ευχαριστημένοι στα σίγουρα;
2.Ακόμα και αν είναι ευχαριστημένοι (το οποίο είναι πιθανό) δεν γνωρίζουμε τον λόγο που είναι ευχαριστημένοι. Πχ. Μπορεί να είναι ευχαριστημένοι επειδή το μόνο που θέλουν είναι να βγάλουν όσο περισσότερα χρήματα μπορούν χωρίς να τους νοιάζει καθόλου το πώς δείξουν ορισμένους χαρακτήρες (το παράδειγμα είναι τυχαίο, αυτό που θέλω να δείξω είναι ότι το γεγονός ότι μπορεί να είναι ευχαριστημένοι μπορεί να μην έχει καμία απολύτως σχέση με το πώς απεικονίζουν συγκεκριμένους χαρακτήρες)
“The bleeding star bespoke the end. These are the last days, when the world shall be broken and remade. A new god shall be born from the graves and charnel pits.”