Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Επεισόδιο 3ο - The Queen's Justice
#26
(01-08-2017, 10:37 AM)SANDOR CLEGANE link Wrote:   Και ξανά η παρατήρηση απ' το 1ο επεισόδιο  που ισχύει και για το τωρινό: 
?  "Ντραγκονστόουν" :  Εδώ ήταν η έδρα του Στάνις με το πολεμικό ναυτικό των Μπαράθυον,
    επιμένουν να μη μας δείχνουν λιμάνι  και όλα γίνονται με απόβαση στην ακτή με βάρκες!!
    Υπάρχει κάποιος λόγος;  οκ, έδειξε το βραχώδες και πανέμορφο τοπίο,  το κατανοήσαμε , αλλά ...
    Οκ, και να είναι η "μυστική-ινγκόκνιτο"  είσοδος στο κάστρο  ,  δε θα έπρεπε να υπήρχε μια πρόχειρη εξέδρα-προκυμαία
    για τους εκάστοτε  ιγκόγκνιτο επισκέπτες;


Εξαιρετική παρατήρηση.


Καταρχήν ας θέσουμε λιγο το χρονικό σημείο αναφοράς.
Οπως τα βλέπω σας σκαριά ειματε στην περίοδο που θεωρείτε ενδιάμεση για την ιστιοφόρο ναυτιλία με χωρητικότητες γύρω στου 150-300 τόνους για τα μεγάλα πλοία. Ειναι περιπου στην εποχή των πλοίων τύπου καραβέλας, γαλέρας, νεφ, γαλόνια, καρακες κτλ.
Ειναι δηλαδη η εποχή η οποια τα ιστιοφόρα ξεκινούν να πλέουν αντίθετα με τον άνεμο, αλλα πριν την εποχή που εμφανίζονται τα τεχνολογικά υπέρτερος ιστιοφόρα τύπου μπαρκ, κλιπερ, ισως κ δρομωδες.


Εκείνη την εποχή δυο τύποι λιμένων υπήρχαν. Ο ενας ηταν ο κλασικός τύπος εμπορικού λιμένα, κ οι ναυσταθμοι. Στον πρώτο γινόταν κυριως εμπόριο, στο δεύτερο κυριως επισκευές κ ναυπηγήσεις. Φυσικα πολλές φορες συνυπαχαν κ οι δυο τύποι μαζι.
Παμε πρωτα στον ναύσταθμο. αυτο που θελαν κυριως ηταν μαλακή άμμος (οχι λάσπη) που να να εχει σχετικά βαθιά όχθη (παραλια), ετσι ώστε το πλοιο να γλυστρα άνετα εκτος θάλασσας για επισκευές. τα βαρουλκα ηταν κυριως κάθετου ως προς το έδαφος άξονα, κ θέλαμε μεγαλη απλα για να βάζουν πολλα πλοία. θέλουνε δηλαδη βαθιους κόλπους, με στενό άνοιγμα κ μεγαλη παραλια, (ρόδος, βενετία, λισαβώνα, πειραιας κτλ).
Παμε στο εμπορικό λιμένα. Εδω το προβλημα που αντιμετώπιζαν επικεντρωνόταν σε 4 κυρία σημεία ολα αλληλένδετα. Οι πολλοί τύποι του πακέτου του φορτιου (βαρέλια, κανόνια, πιθάρια, ασκια, σακιά κτλ), τα μηχανήματα κ το εργατικό δυναμικό για την φόρτωση του πλοίου, οι χώροι αποθήκευσης του φορτίου στην στεριά, κ η προσέγγιση του πλοίου στην προβλήτα. Το πλοιο ηταν πολυ δύσκολο να προσεγγίσει στην προβλήτα, και συνήθως γινόταν με μεγάλες βάρκες με κουπιά. Η λύση σε ολα αυτα ηταν απλή. η χρησιμοποίηση βαθέων ποταμών σαν λιμάνια (Μασαλια, Χαβρη, θεσσαλονίκη, αμβουργο, λονδίνο, σαουθαμπτον κτλ). Ο λογος ηταν γιατι ο ποταμός εχει μεν ροη προς την θάλασσα αλλα κατα την διάρκεια της παλοιριας εχει ροη κ προς την ενδοχώρα, αρα μπαριζες μπορούν να κινηθούν άνετα κ προς τις δυο κατευθύνσεις. Στα μεγάλα πλοία στα μεγάλα λιμάνια λοιπον η φόρτωση γινόταν κυριως στην άγκυρα μεσω μπαριζων. Φυσικα κ υπήρχαν προβλήτες, αλλα εκει γινόταν φόρτωση πολυ ακριβών κ ευπαθών φορτίων, κ συνήθως η προβλήτα αυτη ειχε σταθερά μηχανήματα φόρτωσης κ αποθήκες. το μεγαλο προβλημα της χρήσης των προβλητών ηταν το βάθος (πως θα ειναι αρκετά βαθιές για τα πλοία, κ πως θα στυριχθουν τα θεμέλια στον βυθό, ετσι ώστε να φορτώνεται το πλοιο αλλα κ να σκαλίζει πανω της, να δένει δηλαδη). το δεύτερο το μέγεθος κ η κατεύθυνση της. πχ, θα πηγαίνει κάθετα με τον γυαλο, για να υποδέχεται πλοια κ απο την δυο μεριές, η θα ειναι παράλληλα με το γυαλο, ετσι ώστε να εκμεταλλεύεται την εγγύτητα στο χώρο αποθήκευσης.
παμε τωρα στο νησί. Εδω υπαρχει το εξής παράδοξο, Ενώ θεωρητικά παρέχουν καλη προφύλαξη απο τον καιρο γιατι το πλοιο μπορει να παει να κρυφτεί στη υπήνεμο πλευρά, παρολαυτα δεν εχουν μεγάλα λιμάνια λογο έλλειψης χώρου, συνήθως τα νησιά εχουν κ δυο λιμάνια, για να μπορούν να κρύβονται κ τα πλοία άνετα. Στα νησιά λοιπον τα πλοία φόρτωναν κυριως στην άγκυρα μεσω μπαριζων η βαρέων. Αυτο συνέβαινε καθαρά λόγου χορού κ διαθεσιμότητας πρώτων υλών. (άσχετο παράδειγμα, αλλα ενδιαφέρον ειναι η ρόδος, κως κ η μπαλτά, καθως εοδικα η τελευταία μπορει να συγκριθεί με το ντραγκστοουν, για τη ύπαρξη κ τον τύπο του λιμένα).
πολυ σωστα λοιπον επισημάνεις οτι δεν εμφανίζει το συγκεκριμένο νησί καποια προβλήτα, ομως το νησί δεν θεωρείτε ουτε μεγάλος εμπορικός λιμένας, ουτε μεγάλος εμπορικός σταθμος αλλα ουτε κ ναύσταθμος που χτίζονται πλοία. Τα πλοία συγκεντρώνονται εκει κατ´εντολη του στανις. Λιμάνι τέτοιας κλίμακας που εννοείς ειναι το λευκό λιμάνι, η το στορμ εντ. Ειχα την εντυπωση οτι εμφανίζονται κάποιες προβλήτες βαρκων, ομως τωρα που το λες μονο σχετικά μικρές παραλίες με χοντρό βότσαλο θυμαμαι μαζι με βάρκες,.. παρόμοιες ομως παραλίες χρησιμοποιουνταν τα παλαιότερα χρονια κ στον τάμεση, ειδικα στα πορθειμιακα σημεία του.
Reply


Messages In This Thread
Απ: Επεισόδιο 3ο - The Queen's Justice - by silvester - 05-08-2017, 10:28 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)