05-04-2013, 01:48 AM
Quote:\"Stavros-mgl\":jwrkayyx Wrote:Ο Μαρτιν γραφοντας σε ενα ειδος λογοτεχνιας που βρισκεται στη σκια του τολκιν το τελευταιο μισο αιωνα καταφερε να περιορισει τις επιρροες του στο ελαχιστο κατι που καταφεραν λιγοι συγγραφεις στο ειδος!
Αν και εντασσει και αυτος τον κοσμο σε ενα ειδος μεσαιωνα :
1.Δεν στηνει την ιστορια πανω στη αιωνια μαχη καλου-κακου!
2.Δεν ειναι μια περιπετεια αναζητησης!
3.Καταθετει πολλες και αντιθετες οπτικες χαρακτηρων ( Νομιζω οτι καλυτερο εχει πετυχει ο μαρτιν)
4.Κινειται με εξιστορηση πολλων σημειων του κοσμου του παραλληλα! Ο τολκιν το πολυ σε 2-3 ( στο lotr).
5.Δε χρησιμοποιει τις φυλες του τολκιν οπως παρα πολλοι αλλοι αναγνωρισμενοι συγγραφεις του ειδους!
6.Αναπτυσει τους χαρακτηρες του σε σημειο που δε εκανε ποτε ο τολκιν!
7.Χρησιμοποιει σε μεγαλο βαθμο πολιτικη και θρησκεια !
8.Επισης ο κοσμος του δε θα μπορουσε να εχει ποτε το ιστορικο υποβαθρο που εχει του τολκιν ,μιας και το μισο εργο του τολκιν ειναι ουσιαστικα η ιστορια της μεσης γης!Βεβαια εχει γινει μια προσπαθεια προς αυτο το σημειο με τις πολλες αναφορες για το παρελθον που γινονται μεταξυ της πλοκης!Τα εχει δεσει πολυ ωραια!
Υπαρχουν και αλλα σημεια που δειχνουν οτι το γενικο πλαισιο του εργου του δεν ακολουθουν τη πεπατημενη του τολκιν!
Δε θα μπορουσα ποτε να πω για τα παρα πολλα κοινα μεταξυ των 2 συγγραφεων οπως κανει η jon\'s spearwife γιατι αν εχουν πολλα κοινα αυτοι οι 2 ,αλλους συγγραφεις θα επρεπε να τους μηνυσουν για αντιγραφη του εργου του τολκιν!
1. Εδώ νομίζω κάνεις ίσως και το μεγαλύτερο λάθος κατά τη γνώμη μου. Φυσικά υπάρχει η αιώνια πάλη του καλού και του κακού, ίσως και πιο έντονα από τον Tolkien. Απλά αντί αυτή η μάχη να είναι προσωποποιημένη στο πρόσωπο ενός κακού και ενός καλού ήρωα μεταφέρεται μέσα στον κάθε ήρωα ξεχωριστά και στον δικό του προσωπικό αγώνα. Νομίζω είναι φανερή η προσπάθεια πολλών (αν όχι των περισσοτέρων) που δίνουν με τον ευατό τους και τις επιλογές τους. Αυτή είναι η πραγματική μάχη του καλού με το κακό, δίνεται καθημερινά μέσα από τον καθένα μας.
2. Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών είναι μια περιπέτεια αναζήτησης? Μπορείς να το αναλύσεις σε παρακαλώ?
3. Σ’ αυτό έχεις δίκιο μιας και ο Martin όντως χρησιμοποιεί γκρίζους, όπως έχει πει, χαρακτήρες.
4. Και ο Tolkien εξιστορεί παράλληλες ιστορίες ταυτόχρονα (Φρόντο-Σαμ, Μέριν-Πίπιν, Άραγκορν-Λέγκολας-Γκίμλι, Γκάνταλφ, Μίνας Τίριθ, Έντορας, Γκάνταλφ, Μόρντορ) Το θέμα είναι ο τρόπος αφήγησης που διαφέρει. Το τρίτο πρόσωπο και η οπτική του παντογνώστη του τι συμβαίνει συνέχεια σε όλους τους ήρωες δίνει την εντύπωση πως δεν εξελίσσονται παράλληλες ιστορίες ενώ στην ουσία αυτό συμβαίνει. Συν ότι ήδη το ASOIAF είναι διπλάσιο του LOTR και δεν έχει καν τελειώσει. Οπότε είναι λογικό οι διαφορετικές ιστορίες να «τραβάνε» περισσότερο και να είναι πιο ευδιάκριτες.
5. Συμφωνώ.
6. Διαφωνώ. Τα κίνητρα, οι φόβοι, οι ανασφάλειες, οι δισταγμοί, το θάρρος και οι αδυναμίες του κάθε ήρωα σκιαγραφούνται πλήρως. Σε παραπέμπω ξανά στο μήκος της ιστορίας για το γεγονός ότι δεν είναι τόσο αναλυτική η σκιαγράφηση χαρακτήρων αλλά δε σημαίνει ότι δεν είναι περιεκτική.
7. Ο Tolkien έχει δημιουργήσει ένα κόσμο από το μηδέν. Αν κάποιος χρησιμοποιεί κοσμογονεία και θεογονεία είναι ο Tolkien. Μην ξεχνας ότι οι μάγοι όπως και οι αετοί στο τέλος παρουσιάζονται σαν τους φύλακες άγγελους-καθοδηγητές των ανθρώπων από το «θεό». Η διαφορά εδώ είναι πως ο θεός στον Tolkien δεν έχει την πολιτική επιρροή μέσω των «επίγειων αντιπροσώπων» του όπως στον Μartin.
8. Συμφωνώ.
Δεν είναι ρεαλιστικό να λέμε πως δεν έχει επηρεαστεί επειδή ένα προς ένα τα στοιχεία της πλοκής ή οι χαρακτήρες δε συμπιπτούν. Στο ευρύτερο πλαίσιο υπάρχουν αναφορές στον Tolkien και στο είδος του φανταστικού όπως ο τελευταίος καθιέρωσε. Δεν μπορεί ενώ διάβαζες να μην σκέφτηκες πως ο Sam(well) Tarly αποτελεί φόρο τιμής στον Sam(wise) Gamgee, ή τη ζωτική σημασία των γεγονότων του παρελθόντος και πως αυτά επηρεάζουν το παρόν και το μέλλον.
1.Απλα ο τολκιν σου τα δινει στο χερι,εδω οι καλοι - εκει οι κακοι- και μαλιστα τους ξεχωριζει σε ομορφους και ασχημους ! Ο μαρτιν παρουσιαζει πολυδιαστατους ηρωες απο διαφορες οπτικες γωνιες! Και δινει τη δυνατοτητα στον αναγνωστη να σχηματισει μια πιο προσωπικη αποψη.Αρκετοι χαρακτηρες διχαζουν ( οπως και επιλογες)!Κατι που μπορει να θεωρησει καποιος ως θετικο χαρακτηριστικο ,καποιος το βλεπει αλλιως!Ειναι και λογικο μιας και οι ηρωες ειναι περισσοτερο ρεαλιστικοι.Μαλλον επρεπε να ξαναπω οτι τα πραματα ειναι πολυ πιο απλα στην πιο αθωα οπτικη του τολκιν! Εντελει ετσι οπως το θετεις στην απαντηση σου μαλλον εχεις δικιο!
2.Εννοω οτι αναζηταν το βουνο του χαμου!Ολη η πλοκη περιστρεφεται γυρω απο το να καταστραφει το δαχτυλιδι στο βουνο του χαμου και γυρω απο αυτο στηνονται οι μαχες των δυο αντικρουομενων δυναμεων!
4.Ναι , βασικο οτι διαφερει ο τροπος αφηγησης!Αλλα σε καμια περιπτωση δεν υπαρχουν ολες αυτες οι παραλληλες ιστοριες που αναφερεις! Ειναι τρεις μονο και αυτες απο την αρχη του 2ου βιβλιου! Φροντο-σαμ ( η μορντορ ειναι το ιδιο ), Πιπιν-μερι ( η μινας τιριθ ανηκει στο κεφαλαιο του πιπιν) και λεγκολας - γκιμλι-αραγκορν. Ο Γκανταλθ εμφανιζεται παντα σε κεφαλαια των αλλων!Βασικα πρεπει να γινονται και τεσσερα οταν σπανε μερι και πιπιν στο 3ο βιβλιο! Ο μαρτιν διασπα πολυ περισσοτερο την ιστορια του και λογικα θα χωσει και αλλα κεφαλαια ( οπως πιθανον του Σαντορ).
6.Εδω συμφωνουμε οτι διαφωνουμε ( συνοδευεται απο τη χαρακτηριστικη χειρονομια του Αλαντιν απο την ταινια the diktator) . H αναλυση σαφως ειναι επαρκης αλλα ειναι τοση ωστε να εξυπηρετει το εργο! Μεγαλυτερη σημασια εχει για τον τολκιν ο κοσμος του παρα μεμονομενα οι χαρακτηρες! Αντιθετα ο μαρτιν το εχει στησει κυριως στους ηρωες του οποτε λογικο να απαιτουν περισσοτερο δουλεια! Αυτη την εντυπωση μου εοχυν αφησει τουλαχιστον εμενα!
7. Εδω νομιζω δε με καταλαβες! Χρησιμοποιησα τη λεξη θρησκεια οπως στη συναντουμε και εμεις στη ζωη μας ( οχι θεολογια ). Δεν εχει χωρους λατρειας, δε πιστευουν σε διαφορετικους βαλαρ, δε προσευχονται ως πιστοι,δεν εχει ιερους ορκους,δογματα κτλ. Επιπλεον παρουσιαζει τους βαλαρ ως οντα αυτου του κοσμου ( μιας και δεθηκαν με τη μοιρα του ) ,τα οποια συμμετεχουν σε αυτον. Οι maiar ειναι επισης μια ανωτερη ταξη σταλμενοι απο τους βαλαρ οπως και οι αετοι απο τον μανγουε!!
Ισως μπορουμε να υποθεσουμε οτι με την αποχωρηση των ξωτικων την 4η εποχη και καθως θα σβηνει το αιμα της γενιας του αραγκορν και ο κοσμος γερναει θα ξεπηδησουν και οι θρησκειες. Υπαρχει μια διαβαθμιση στα οντα της Αρντα με τους βαλαρ να ειναι στη κορυφη αλλα θρησκειες δεν εχουν δημιουργηθει!
Εσυ μαλλον εννοεις οτι χρησιμοποιει το θεικο στοιχειο!
Οπως ξαναεγραψα οταν γραφεις ενα βιβλιο φαντασιας παιζεις μπαλα στο γηπεδο του τολκιν πλεον!Αυτο με τον σαμ καλο!Οποτε μηπως οχι αραγκορν-τζον αλλα φροντο-τζον ?