Μερικές σκέψεις για το 7ο επεισόδιο
1. Το κομμάτι από την «εξημέρωση» της Vhagar από τον Aemond μέχρι και τον διαπληκτισμό μεταξύ Πρασίνων-Μαύρων εντός του Driftmark είναι ίσως το καλύτερο sequence που έχει βγάλει η σειρά για την ώρα, παρά τις όποιες μικρο-αλλαγές σε σχέση με τα βιβλία (πχ. εκεί ο τσακωμός μεταξύ των παιδιών γίνεται ανάμεσα στα τρία παιδιά της Rhaenyra και τον Aemond –η Baela και η Rhaena δεν είναι παρούσες– ενώ η Alicent δεν επιτίθεται με το στιλέτο στη Rhaenyra· προσωπικά βρήκα την εκδοχή της σειράς στη δεύτερη περίπτωση καλύτερη από αυτή του F&B). Ελάχιστες είναι οι σκηνές που θα έχουν τη δυνατότητα να το ξεπεράσουν μελλοντικά στη σειρά.
2. Ένα πράγμα που μπορεί να παρατηρήσει κανείς στη διάρκεια των συμβάντων του διαπληκτισμού είναι ότι ενώ αρχικά ο Daemon επιλέγει να μην εμπλακεί ενεργά στο όλο σκηνικό, τη στιγμή που η Alicent αρπάζει το στιλέτο του Viserys κινούμενη απειλητικά προς τη Rhaenyra αποφασίζει να κλείσει τον δρόμο στον επερχόμενο CC (και στη συνέχεια να σταθεί δίπλα στη Rhaenyra) σπάζοντας έτσι την ουδετερότητά του και δηλώνοντας ποια πλευρά στηρίζει. Μετά τον γάμο του Daemon και της Rhaenyra στο τέλος του επεισοδίου, το τελευταίο σημαντικό κομμάτι του παζλ για την έναρξη του εμφυλίου έχει πλέον συμπληρωθεί και οι δύο παρατάξεις, αυτή των Πρασίνων και εκείνη των Μαύρων, έχουν σχηματιστεί.
3. Τα λόγια της Alicent προς τη Rhaenyra τη στιγμή που της επιτίθεται με το στιλέτο είναι αρκετά αποκαλυπτικά για την κατανόηση της πικρίας που νιώθει η πρώτη τόσα χρόνια απέναντι στη δεύτερη:
“What have I done but what was expected of me? Forever upholding the kingdom, the family, the law … while you flout all to do as you please. Where is duty, where is sacrifice? It’s trampled under your pretty foot again.”
Η Alicent εδώ ουσιαστικά ισχυρίζεται ότι ενώ η ίδια έκανε όλα όσα άρμοζαν στη θέση της (δηλ. παντρεύτηκε έναν άντρα που δεν αγαπούσε κατόπιν του σχεδίου του πατέρα της και μεγάλωσε τα παιδιά της χωρίς κάποιο «ατόπημα» –όπως αυτό της Rhaenyra με τον CC– κάνοντας το «καθήκον» της και θυσιάζοντας τις επιθυμίες της), η Rhaenyra έπραξε ακριβώς τα αντίθετα επειδή έβαλε σε προτεραιότητα τις επιθυμίες της και όχι το «καθήκον» της.
4. Η φυγή του Laenor στο Essos είναι η πρώτη μεγάλη αλλαγή της σειράς σε σχέση με το F&B, στο οποίο ο Laenor δολοφονείται από τον σύντροφό του (το σχετικό απόσπασμα σε κουτάκι σπόιλερ για να μην πιάνει χώρο):
Αν ο Laenor δεν εμφανιστεί ξανά στη σειρά επιλέγοντας να ζήσει για πάντα μια άσημη ζωή στο Essos, τότε οι συνέπειες της αλλαγής δεν θα είναι ιδιαίτερα μεγάλες για τη συνέχεια. Αν όμως η σειρά επιλέξει να τον ξαναφέρει κάποια στιγμή, τότε θα πρέπει να βρει κάποιο plotline που συνδέεται με τα γεγονότα του εμφυλίου. Δεδομένου ότι η σειρά έχει υλικό για 3-4 σεζόν και όχι παραπάνω, ένα σχετικό plotline για να επεκτείνει τη σειρά ίσως θα ήταν ο Laenor να βοηθήσει τη Rhaenyra με μισθοφόρους από το Essos κατά τη διάρκεια του εμφυλίου. Σε κάθε περίπτωση, ελπίζω να μείνουν στην πρώτη εκδοχή γιατί δεν υπάρχει λόγος να μπλέξουν με πλοκές για τις οποίες δεν υπάρχει source material (όπως συνέβη και με το GoT από ένα σημείο και εξής).
5. Κρίνοντας από το τρέιλερ του 8ου επεισοδίου, φαίνεται πως θα υπάρξει (προσωρινά ίσως) μία κρίση διαδοχής στο Driftmark με τον Vaemond Velaryon, αδελφό του Corlys στη σειρά, να συμμετέχει σε αυτή. Έτσι φαίνεται να εξηγείται η επιλογή της σειράς να τον κάνει αδελφό του Corlys καθώς στα βιβλία ο Corlys δεν έχει αδελφό (δεδομένου ότι το επεισόδιο ονομάζεται “Lord of the Tides”, τίτλο που παίρνουν οι κεφαλές του οίκου των Velaryon, λογικά το επεισόδιο θα επικεντρώνεται σε έναν βαθμό στους Velaryon). Προφανώς, η όλη πλοκή γύρω από τη διαδοχή στο Driftmark δεν βασίζεται στο υλικό του F&B (νομίζω είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει στο HotD), επομένως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα την χειριστούν.
ΥΣ - Διόρθωση για το σχόλιο 5: παρότι στο F&B ο Vaemond δεν είναι πράγματι αδελφός του Corlys, είναι ανιψιός του και η όλη πλοκή της διεκδίκησης της διαδοχής του Driftmark υπάρχει στο βιβλίο αλλά σε κάπως διαφορετικό context (γι' αυτό και δεν την θυμόμουν - παραθέτω από κάτω το σχετικό απόσπασμα σε κουτάκι σπόιλερ για να μην πιάνει χώρο). Το σχόλιο ότι η πλοκή αυτή είναι επινόηση της σειράς είναι επομένως λάθος:
1. Το κομμάτι από την «εξημέρωση» της Vhagar από τον Aemond μέχρι και τον διαπληκτισμό μεταξύ Πρασίνων-Μαύρων εντός του Driftmark είναι ίσως το καλύτερο sequence που έχει βγάλει η σειρά για την ώρα, παρά τις όποιες μικρο-αλλαγές σε σχέση με τα βιβλία (πχ. εκεί ο τσακωμός μεταξύ των παιδιών γίνεται ανάμεσα στα τρία παιδιά της Rhaenyra και τον Aemond –η Baela και η Rhaena δεν είναι παρούσες– ενώ η Alicent δεν επιτίθεται με το στιλέτο στη Rhaenyra· προσωπικά βρήκα την εκδοχή της σειράς στη δεύτερη περίπτωση καλύτερη από αυτή του F&B). Ελάχιστες είναι οι σκηνές που θα έχουν τη δυνατότητα να το ξεπεράσουν μελλοντικά στη σειρά.
2. Ένα πράγμα που μπορεί να παρατηρήσει κανείς στη διάρκεια των συμβάντων του διαπληκτισμού είναι ότι ενώ αρχικά ο Daemon επιλέγει να μην εμπλακεί ενεργά στο όλο σκηνικό, τη στιγμή που η Alicent αρπάζει το στιλέτο του Viserys κινούμενη απειλητικά προς τη Rhaenyra αποφασίζει να κλείσει τον δρόμο στον επερχόμενο CC (και στη συνέχεια να σταθεί δίπλα στη Rhaenyra) σπάζοντας έτσι την ουδετερότητά του και δηλώνοντας ποια πλευρά στηρίζει. Μετά τον γάμο του Daemon και της Rhaenyra στο τέλος του επεισοδίου, το τελευταίο σημαντικό κομμάτι του παζλ για την έναρξη του εμφυλίου έχει πλέον συμπληρωθεί και οι δύο παρατάξεις, αυτή των Πρασίνων και εκείνη των Μαύρων, έχουν σχηματιστεί.
3. Τα λόγια της Alicent προς τη Rhaenyra τη στιγμή που της επιτίθεται με το στιλέτο είναι αρκετά αποκαλυπτικά για την κατανόηση της πικρίας που νιώθει η πρώτη τόσα χρόνια απέναντι στη δεύτερη:
“What have I done but what was expected of me? Forever upholding the kingdom, the family, the law … while you flout all to do as you please. Where is duty, where is sacrifice? It’s trampled under your pretty foot again.”
Η Alicent εδώ ουσιαστικά ισχυρίζεται ότι ενώ η ίδια έκανε όλα όσα άρμοζαν στη θέση της (δηλ. παντρεύτηκε έναν άντρα που δεν αγαπούσε κατόπιν του σχεδίου του πατέρα της και μεγάλωσε τα παιδιά της χωρίς κάποιο «ατόπημα» –όπως αυτό της Rhaenyra με τον CC– κάνοντας το «καθήκον» της και θυσιάζοντας τις επιθυμίες της), η Rhaenyra έπραξε ακριβώς τα αντίθετα επειδή έβαλε σε προτεραιότητα τις επιθυμίες της και όχι το «καθήκον» της.
4. Η φυγή του Laenor στο Essos είναι η πρώτη μεγάλη αλλαγή της σειράς σε σχέση με το F&B, στο οποίο ο Laenor δολοφονείται από τον σύντροφό του (το σχετικό απόσπασμα σε κουτάκι σπόιλερ για να μην πιάνει χώρο):
Αν ο Laenor δεν εμφανιστεί ξανά στη σειρά επιλέγοντας να ζήσει για πάντα μια άσημη ζωή στο Essos, τότε οι συνέπειες της αλλαγής δεν θα είναι ιδιαίτερα μεγάλες για τη συνέχεια. Αν όμως η σειρά επιλέξει να τον ξαναφέρει κάποια στιγμή, τότε θα πρέπει να βρει κάποιο plotline που συνδέεται με τα γεγονότα του εμφυλίου. Δεδομένου ότι η σειρά έχει υλικό για 3-4 σεζόν και όχι παραπάνω, ένα σχετικό plotline για να επεκτείνει τη σειρά ίσως θα ήταν ο Laenor να βοηθήσει τη Rhaenyra με μισθοφόρους από το Essos κατά τη διάρκεια του εμφυλίου. Σε κάθε περίπτωση, ελπίζω να μείνουν στην πρώτη εκδοχή γιατί δεν υπάρχει λόγος να μπλέξουν με πλοκές για τις οποίες δεν υπάρχει source material (όπως συνέβη και με το GoT από ένα σημείο και εξής).
5. Κρίνοντας από το τρέιλερ του 8ου επεισοδίου, φαίνεται πως θα υπάρξει (προσωρινά ίσως) μία κρίση διαδοχής στο Driftmark με τον Vaemond Velaryon, αδελφό του Corlys στη σειρά, να συμμετέχει σε αυτή. Έτσι φαίνεται να εξηγείται η επιλογή της σειράς να τον κάνει αδελφό του Corlys καθώς στα βιβλία ο Corlys δεν έχει αδελφό (δεδομένου ότι το επεισόδιο ονομάζεται “Lord of the Tides”, τίτλο που παίρνουν οι κεφαλές του οίκου των Velaryon, λογικά το επεισόδιο θα επικεντρώνεται σε έναν βαθμό στους Velaryon). Προφανώς, η όλη πλοκή γύρω από τη διαδοχή στο Driftmark δεν βασίζεται στο υλικό του F&B (νομίζω είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει στο HotD), επομένως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα την χειριστούν.
ΥΣ - Διόρθωση για το σχόλιο 5: παρότι στο F&B ο Vaemond δεν είναι πράγματι αδελφός του Corlys, είναι ανιψιός του και η όλη πλοκή της διεκδίκησης της διαδοχής του Driftmark υπάρχει στο βιβλίο αλλά σε κάπως διαφορετικό context (γι' αυτό και δεν την θυμόμουν - παραθέτω από κάτω το σχετικό απόσπασμα σε κουτάκι σπόιλερ για να μην πιάνει χώρο). Το σχόλιο ότι η πλοκή αυτή είναι επινόηση της σειράς είναι επομένως λάθος:
“The bleeding star bespoke the end. These are the last days, when the world shall be broken and remade. A new god shall be born from the graves and charnel pits.”